Nová trasa ropovodu do Rakúska by mala byť čoskoro známa

Nová trasa ropovodu do Rakúska by mala byť čoskoro známa Aktivisti Greenpeace zorganizovali protestnú akciu proti budovaniu ropovodu cez Žitný ostrov. V rámci nej pred budovou Transpetrolu v Bratislave vyliali ropu na maketu Žitného ostrova.Foto: SITA/Peter ŽákovičBRATISLAVA 30. decembra (WEBNOVINY) – Nová trasa ropovodného prepojenia medzi Slovenskom a Rakúskom by mala byť čoskoro známa. Ako uviedol v rozhovore pre agentúru SITA minister hospodárstva Juraj Miškov, obe strany by mali zverejniť novú trasu výstavby ropovodu v prvom kvartáli 2011. V súčasnosti sú podľa ministra v hre dve trasy, ktoré nevedú cez Žitný ostrov. Možné trasy nechcel minister konkretizovať. “Trasy nemôžem spomenúť, pretože sme sa dohodli aj s druhou stranou, že informovať budeme až o finálnej, konečnej trase ropovodu,“ povedal Miškov.

Obe strany podľa ministra pracovali až so štyrmi možnými trasami výstavby ropovodného prepojenia. “Mali sme vypracované štyri alternatívne trasy. Ani jedna z nich cez Žitný ostrov. Z tých štyroch trás napokon ostali dve alternatívne trasy, kde sa vypracováva nákladová štúdia na jednotlivé trasy. Uprednostnenie jednej alebo druhej alternatívy bude vyslovene racionálne, pragmatické. Máme záujem o vybudovanie tejto prípojky, ale za predpokladu čo najnižších nákladov,“ konštatoval Miškov.

Ropovodné prepojenie medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom malo pôvodne viesť cez územie Žitného ostrova. Po protestoch aktivistov a predvolebných sľuboch súčasnej vládnej koalície sa tento projekt zastavil. Podľa pôvodného projektu v prípade krízy by malo Slovensko vďaka ropovodnému prepojeniu s Rakúskom k dispozícii 3,5 mil. ton ropy. Zároveň mala rakúska strana na svojom území pre potreby Slovenska vybudovať zásobník ropy na 75 tis. ton. Pôvodný projekt sa mal začať realizovať v roku 2012. Výstavbu ropovodu by mala zabezpečiť slovenská spoločnosť Transpetrol a rakúska firma OMV, ktoré na to založili spoločnosť Bratislava-Schwechat Pipeline.


Pridat.eu



RSS komentárov

K článku nie je žiadny komentár

Pridanie komentára





* tieto polia sú povinné