Pod petíciu za dokončenie D1 sa už podpísali tisíce ľudí

Pod petíciu za dokončenie D1 sa už podpísali tisíce ľudí Ilustračné foto SITA/Rastislav OvšonkaMARTIN/ŽILINA 31. decembra (WEBNOVINY) – Pod petíciu za urýchlené dobudovanie diaľnic a rýchlostných ciest cez Žilinu a Martin sa už podpísali tisíce ľudí. Pretože mnohé vláde adresované výzvy nepomáhali, v Žiline a v 69 turčianskych obciach a mestách od októbra zbierajú podpisy pod petíciu. Vyzbieraním niekoľkých tisícov podpisov si chce 70 starostov a primátorov vyžiadať doposiaľ odopieraný dialóg. „Petícia trvá dodnes, vyzbieraných máme približne päťtisíc podpisov z Turca a niekoľko tisíc ich vyzbierali aj v Žiline. Petíciu plánujeme odovzdať ministerstvu dopravy v spolupráci so žilinskou radnicou začiatkom budúceho roka,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca mesta Martin Jozef Petráš.

Od leta vyzývali vládu dokončiť diaľnice a rýchlostné cesty na severe Slovenska aj mestské a krajské zastupiteľstvá, obchodné komory či združenia miest a obcí. Až v polovici decembra Koaličná rada rozhodla, že zruší tretí balík PPP projektov na výstavbu diaľnice medzi Hričovským Podhradím a Dubnou skalou a tunel Višňové sa začne stavať v roku 2011 z eurofondov a zo štátneho rozpočtu a dokončený by mal byť v roku 2016. Petícia sa však týka aj úseku D1 Dubná skala – Hubová, úseku diaľnice D3 Strážov – Brodno a rýchlostnej cesty R3. Navyše podľa predsedu žilinskej krajskej samosprávy Juraja Blanára vôbec nie je jasné, či Európska komisia takúto realokáciu eurofondov schváli. „Čo je však zarážajúcejšie, pri PPP projekte bola konečná cena výstavby diaľnice známa, pri zbieraní nevyčerpaných eurofondov je však výsledná suma nejasná a pochybná, rovnako ako je nereálny aj termín zhotovenia – rok 2016,“ uviedol Blanár, podľa ktorého zrušenie tretieho balíka PPP projektu na výstavbu diaľnic bude mať za následok úplné zastavenie akejkoľvek výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v Žilinskom kraji najmenej na dva roky.

Po ceste popod Strečno prejde za 24 hodín 38- až 42-tisíc áut, pričom táto komunikácia je projektovaná pre 11-tisíc automobilov. Intenzita dopravy na trase Žilina – Martin je druhou najvyššou na Slovensku, hneď po dopravnej intenzite na bratislavskom Prístavnom moste.


Pridat.eu



RSS komentárov

K článku nie je žiadny komentár

Pridanie komentára





* tieto polia sú povinné