Začal tender na stavebný dozor pri stavbe D1 Fričovce-Svinia

Začal tender na stavebný dozor pri stavbe D1 Fričovce-Svinia Diaľničný úsek D1 Prešov západ – Svinia otvorili 7. júna 2010.Foto: SITA/Viktor ZamborskýBRATISLAVA 20. apríla (WEBNOVINY) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Fričovce – Svinia. Predpokladaná cena za výkon činnosti stavebného dozoru počas 1 759 dní, čo je takmer päť rokov, dosahuje 4,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Zákazka má byť spolufinancovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava.

Záujemcovia o účasť v tendri majú požiadať o súťažné podklady do 3. mája, lehota na predkladanie ponúk je 1. júna a v ten istý deň majú byť ponuky otvorené. Ponuky uchádzačov budú viazané minimálne do 1. decembra. Jednou z podmienok účasti v súťaži je predloženie zoznamu poskytnutých služieb obdobného charakteru a rozsahu za predchádzajúce tri roky s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov. Záujemcovia majú preukázať, že poskytovali služby stavebného dozoru najmenej na jednej stavbe s celkovou zmluvnou cenou minimálne 500 tis. eur bez DPH. Vedúci tímu stavebných dozorov a jeho zástupca majú mať za posledných desať rokov skúsenosti s výkonom tejto činnosti na stavbách diaľnic alebo rýchlostných ciest, ktorých súčasťou boli mostné objekty.

Verejnú súťaž na výstavbu úseku D1 Fričovce – Svinia za predpokladanú cenu 213,19 mil. eur bez DPH vyhlásila NDS koncom marca. Stavba diaľnice Fričovce – Svinia má trvať 1 200 dní, od septembra 2011 do konca roka 2014, a financovaná má byť zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Podiel európskych peňazí bude predstavovať 85 % a zvyšných 15 % prostriedkov zabezpečia domáce zdroje.

Tender na výstavbu diaľnice Fričovce – Svinia sa podľa generálneho riaditeľa NDS Alana Sitára uskutoční prvý raz na základe Žltej knihy Medzinárodnej federácie konzultačných inžinierov (FIDIC). Znamená to, že budúci zhotoviteľ diaľnicu nielen postaví, ale aj naprojektuje. Sitár zdôvodnil použitie Žltej knihy pre časovo limitované možnosti čerpania eurofondov, skoršie začatie výstavby diaľnice a tiež preto, že k dispozícii nie je realizačná dokumentácia stavby. Na diaľničnom úseku Fričovce – Svinia bude postavených 16 mostov, z toho 15 priamo na diaľnici a jeden nad ňou. Úsek D1 Fričovce – Svinia bol pôvodne jedným z piatich plánovaných úsekov diaľnice medzi Martinom a Prešovom, ktoré mali byť postavené a prevádzkované formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) v rámci zastaveného prvého balíka. Na plánovanú diaľnicu zo západu nadväzuje 14-kilometrový úsek Beharovce – Fričovce, vrátane 5 kilometrov dlhého tunela Branisko, a z východu zas 8-kilometrový úsek Svinia – Prešov, západ.


Pridat.eu



RSS komentárov

K článku nie je žiadny komentár

Pridanie komentára





* tieto polia sú povinné